Neon reclame ombouwen naar led

Amsterdam – Tegenwoordig kiezen steeds meer bedrijven voor duurzaam ondernemen. Verschillende bedrijven en organisaties hebben gekozen om hun neonverlichting te vervangen voor led-verlichting. Dit scheelt niet alleen in de portemonnee maar ook op het gebied van energiebesparing. Ziekenhuis het AMC is al overgestapt, wanneer kunnen we bij u langskomen?

gevelreclame AMC Universiteit van amsterdam

Bespaar tot 85% energie met led-verlichting

Een van de eerste lichtreclames werd gemaakt met neon verlichting. Neon geeft prachtig licht, maar verbruikt ook veel energie. Met grote reclame-uitingen zoals doosletters op een hoog gebouw, kan dit een flinke kostenpost worden. Gelukkig is er een energiebesparende en goedkopere variant gevonden op het gebied van verlichting; de led-reclame. Een reclamebord met led bespaard tot wel 85% energie in verhouding met een reclamebord met neon.

Om het energieverschil te laten zien tussen neon verlichting en led-verlichting hebben wij hieronder een korte berekening gemaakt.

Het wattage van neon: 8.200 watt
Het wattage van LED: 1.200 watt

Lichtreclame-Amsterdam-AMC

Verschil in energie

Per uur scheelt het 7 kWh (8.200 – 1.200 watt) aan energie.

Volgens de Consumentenbond zijn de kosten per verbruikte kWh rond de 23 cent (incl. btw). Als we er vanuit gaan dat reclame gemiddeld 10 uur ‘aan’ staat, komen we uit op de volgende berekening:

Een besparing van 7 kWh x € 0,23 = € 1,61 per uur.
10 uur x € 1,61 = € 16,10 per dag, wat uitkomt op een besparing van € 5.876,50 op jaarbasis.

Led-verlichting is zowel duurzaam als financieel verantwoord.

Meer informatie over dit project? Neem contact op met Bob Pront

Contact

Andere projecten

FriJo Lichtreclame & Sign verzorgt lichtreclame voor veel verschillende soorten bedrijven door heel Nederland. Van Dirk van den Broek en Suitsupply tot het café om de hoek. Wij hebben inmiddels bijna 60 jaar ervaring met het plaatsen van verlichte en onverlichte gevelreclame.

Wat maakt reclame van FriJo uniek?

FriJo is een familiebedrijf en creëert sinds 1960 de meest uiteenlopende visuele communicatie-uitingen. Door jarenlange ervaring en het streven naar innovatie onderscheiden wij ons van andere bedrijven.

  • Duurzaam door hoge kwaliteit van materialen
  • Van design tot onderhoud
  • Alle mogelijke vormen door de nieuwste technologie
FriJo Lichtreclame contact

Geef uw bedrijf de spotlight die het verdient